Mobil logo 1

Felanmälan

Även om vår ambition är att skapa trivsel och trygghet för våra hyresgäster, kan vi inte gardera oss mot allt. Ibland händer det tyvärr att saker och ting går fel – men om du anmäler felet så lovar vi att göra vårt bästa för att snabbt åtgärda det.

Vid brand, behov av polis eller akuta olycksfall:

Ring 112 och tillkalla hjälp via SOS Alarm!

Felanmälan vid övriga akuta ärenden:

Till oss kan du ringa och felanmäla vardagar kl. 08.00-16.00 på tel. 072-74 700 82

Om du vill felanmäla ett akut ärende, Fel betraktas som akuta när det föreligger risk för att människor eller egendom kan komma till skada. tex. vattenläcka, till PE Fastigheter går det bra att ringa på vår servicemobil dygnet runt.
tel. 070-20 900 82

Felanmälan vid ej akuta ärenden:

Vid ej akuta ärenden går det bra att göra en felanmälan via fomulret ned.

Vid kallare väderlek: 
Människor upplever temperatur olika, några trivs i 18 grader medan andra vill ha 22 grader. Därför försöker vi hålla cirka 20 grader, då de flesta är nöjda. Element och golvvärme stängs av när önskad temperatur har nåtts oavsett hur kallt det är ute.  Lägenheten är inte så kall som man ibland kanske tror. Ha gärna en termometer inne i rummet, inte i fönstret, för att ha koll. Trots att lufttemperaturen är rätt kan det hända att hyresgäster upplever att de fryser. Känner man sig frusen kan man ta på sig en tröja och ett par sockar. En filt i tv-soffan kan också rekommenderas.